Kláštorná
kalcia

Kláštorná Kalcia

Vychutnajte si minerálnu vodu priamo zo srdca Turčianskej kotliny, z vrtu hlbokého 231 metrov. Je bohatým a prírodným zdrojom vápnika. Vápnik prispieva k spevneniu vašich kostí a regenerácii vašich svalov. Kláštorná Kalcia. Pevná ako skala.

Doplňte si

Kláštorná Kalcia

Vápnik tvorí až 1,5 % hmotnosti ľudského tela. Je taktiež základným stavebným prvkom všetkých buniek. Vápnik si ale organizmus sám nevytvára, preto ho človek musí prijímať v strave. Bohatým a prirodzeným zdrojom vápnika je aj prírodná minerálna voda Kláštorná Kalcia.

Pre koho je Kláštorná Kalcia optimálna

  • Manuálne pracujúci ľudia

    Manuálne pracujúci ľudia

    Ťažko fyzicky pracujúci ľudia majú zvýšenú potrebu vápnika rovnako ako výkonní športovci a atléti. Telo vápnik využíva na zvýšenie svalovej sily, pričom sa zvyšuje aj vstrebávanie vápnika z čreva a potreba jeho dopĺňania.

  • Športovci

    Športovci

    Cvičenie vyžaduje dostatok vápnika na zvýšenie svalovej sily, ako aj na podporu výkonu zhybov. Preto sa pri fyzických výkonoch zvyšuje aj vstrebávanie vápnika z čreva a potreba jeho dopĺňania.

  • Pri intolerancii na laktózu

    Pri intolerancii na laktózu

    Ak človek kvôli laktózovej intolerancii alebo alergii na mliečne bielkoviny, či z iných dôvodov vylúčiI zo svojej stravy mlieko a mliečne výrobky, mal by príjem vápnika nahradiť iným hodnotným zdrojom.

  • Ľudia s nadváhou

    Ľudia s nadváhou

    Pri dodržiavaní nízkoenergetickej stravy sú vápnikové minerálne vody vhodným nekalorickým zdrojom vápnika. Výsledky doterajších výskumov a štúdií navyše naznačujú, že nedostatočný príjem vápnika sa môže spájať so zvyšovaním telesnej hmotnosti a telesného tuku a vápnik má teda vzťah k regulácii telesnej hmotnosti.

  • Pri menštruácii

    Pri menštruácii

    Nepravidelná alebo chýbajúca menštruácia môže u žien spôsobiť stratu kostnej hmoty. Preto je dôležitý zvýšený príjem vápnika a ďalších látok potrebných pre mineralizáciu kostí v strave.

  • Pri problémoch s kosťami

    Pri problémoch s kosťami

    Strava má zásadný význam pre zdravé a pevné kosti a je najdôležitejším faktorom pri prevencii osteoporózy. Plnohodnotná a vyvážená výživa má obsahovať dostatočné množstvo vápnika, vitamínu D, vitamínu K a bielkovín. Seniori by si mali dať pozor na príjem sodíka.

  • Tehotné ženy

    Tehotné ženy

    Približne 80 % všetkého vápnika v kostiach novorodencov sa zabuduje počas tretieho trimestra tehotenstva mamičky a je dôležité, aby mala budúca mamička dostatočný príjem vápnika v strave, ideálne v jeho prirodzenej forme.

  • Vegáni

    Vegáni

    Ľudia, ktorí z akýchkoľvek dôvodov musia alebo chcú vyradiť zo svojej stravy mlieko a mliečne výrobky, by mali tento v našich podmienkach prirodzený zdroj vápnika nahradiť iným, ktorý je rovnako prirodzený a navyše ľahko vstrebateľný.

    * Informácie boli spracované a overené: doc. MUDr. Peter Minárik, PhD., MSc., internista, geriater, gastroenterológ.  ONLIFE - Poradňa pre obezitu, výživu a zdravý životný štýl.

    Spracovanie osobných údajov a ich ochrana